• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
    • Fotóalbum
    • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Nagyszülők

Nagyszülők


  • Jellemzők:
    Aggódnak unokáik környezeti és pénzügyi jövője miatt.
  • Potenciális szerep:
    fogyasztók, szemléletformálás
  • Életkor:
    60+ év
  • Anyagi helyzet:
    kevés anyagi erőforrás áll rendelkezésükre
  • Helyszín:
    várostól vidékig
  • Háztartás mérete:
    1 – 2 fő

Kommunikációs üzenetek

A nagyszülők eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár sok kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális kulcsüzenet is, amely segíthet eljutni a nagyszülőkhöz:

✓  Növelje az ingatlanja értékét a zöld energiába való befektetéssel!

✓  Részesei lehetnek egy energiaközösségnek anélkül, hogy anyagilag hozzá kellene járulnia.

✓  A részvétel nem bonyolult és kevés időt vesz igénybe.

✓  Hozzon létre valami értékeset a maga és a családja számára!

✓  Minden befektetés számít, bárki befektethet.

✓  Sosincs késő cselekedni.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Elsősorban a pénzügyi szempontokra összpontosító kijelentések

→  Túlságosan „nyomulós” érvek, amelyek ellenérzéshez vezetnek

A nagyszülőkről

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A nagyszülők hajlandóak aktívan tevékenykedni, és környezetvédelmi okokból egy kisebb összeget befektetni. Fő motivációjuk az, hogy hozzájáruljanak a következő generációk jobb jövőjéhez. A pénzügyi megtérülés önmagában nem motiválja őket arra, hogy részt vegyenek az energiaközösségekben / közösségi akciókban. Mivel azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy pénzt veszítsenek, az energiaközösség pénzügyi megbízhatósága és biztonsága fontos szempont, amelyet a kommunikáció során figyelembe kell venni. Emellett érdemes hangsúlyozni, hogy a projektekhez való csatlakozás hasznos hozzájárulás az éghajlatvédelemhez, mint ahogy azt is, hogy például a napelemes táblák telepítése növeli a saját házuk értékét, mindkettő az unokáik javára.

A zöld energiához való viszonyulás

A nagyszülőknek nem feltétlenül van véleményük a zöld energiáról és az energiahatékonyságról. Amennyiben még nem tettek lépéseket, aktivizálni és meg kell győzni őket arról, hogy a fenntartható energiamegoldásokba való befektetés segít megmenteni a bolygót a jövő generációi (az unokáik) számára.

Nyitottság az új technológiával szemben

Az új technológiákkal kapcsolatos félelmek és aggodalmak akadályozhatják a részvételüket. Ugyanakkor másoknak erős technikai érdeklődésük lehet. Ennek eredményeképpen az energiaközösségekben való részvétel során lehetővé kell tenni számukra, hogy a technikai aspektussal foglalkozzanak, vagy egyáltalán ne kelljen foglalkozniuk vele. Mindenesetre hangsúlyozni kell, hogy a csatlakozás egyszerű, és nem igényel semmilyen szakértelmet.

Közösségi szellem

A nagyszülők motivációját a csatlakozásra az adott közösségben betöltött pozíciójuk vagy a szomszédokkal és barátokkal való szoros kapcsolatuk adhatja, különösen vidéken. Ezért van értelme a kommunikációban a régiójuk, a közösségük és a jövő nemzedéke számára jelentkező különböző előnyökre rámutatni.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  A változástól való félelem (pl. energiaszerződések változása stb).

→  Úgy érzik, hogy túl késő, hogy aktívak legyenek.

→  A felelősség átadása a fiataloknak.

→  Túl bonyolultnak tűnik az energiaközösségek létrehozásának folyamata.

→  A kisebb beruházások környezetre gyakorolt hatásának figyelmen kívül hagyása.

→  A felelősség átadása a fiataloknak.

→  Rossz tapasztalatok a közösségi projektekkel kapcsolatban.

→  Nincs bizalom a projektet vivő személy(ek)ben.

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba a nagyszülőkkel?

Hogyan éred el a nagyszülőket?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A nagyszülők eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Rendezvények

→  Újságokban való megjelenés

→  Szórólapok

Hol éred el a nagyszülőket?

→  Helyi / regionális rendezvények

→  Helyi kávézók  / éttermek, törzsasztalok

→  Kávékörök

→  Sporttevékenységek idősebb résztvevők számára

→ Időskorúak egyesületei

→  Szenior klubok

→  Aktív nyugdíjas csoportok

→  Unokákkal végzett tevékenységek

→  Kulturális események (színház, opera, múzeumok)

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan érd el a fogyasztókat?

Utoljára frissítve szeptember 14, 2022

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem