Célcsoport profilok
Ha el akarsz merülni egy energiaközösséghez való csatlakozás gondolkodásmódjának és indítékainak mélységeiben, bemutatjuk a potenciális tagok tizennégy, részletesen leírt célcsoport-profilját.
Hogyan kell alkalmazni a profilokat
Ezek a profilok végtelenül leegyszerűsített absztrakciók, és nem úgy készültek, hogy minden eshetőségre kiterjedjenek. A valóságban átfedések lehetnek a profilok között. Az alkalmazott kategorizálás célja, hogy segítse a helyi hősöket abban, hogy megértsék potenciális tagjaik nézeteit és prioritásait.
Szépkorú befektetők
maradt pénzük új projektekbe való befektetésre
Nagyszülők
aggódnak unokáik környezeti és pénzügyi jövője miatt
Kisgyerekesek
a hétköznapokkal vannak elfoglalva
Megállapodott családok
készen állnak az új, izgalmas projektekre
Háztartások sok szabadidővel
Van idejük, de csak nagyon korlátozott anyagi erőforrás áll rendelkezésükre; közösségi szelleműek
Alacsony jövedelműek
Alig van idejük és pénzük az alacsony jövedelem és a nehéz munkakörülmények miatt
Fiatal generáció - egyetemisták és gyakornokok
Nagyfokú környezettudatossággal, szabadidővel, de csak szerény anyagi forrásokkal rendelkeznek
Fiatal generáció - diákok
Szabadidejük van, de nincs jövedelmük; rávehetik szüleiket, hogy csatlakozzanak
Kis- és középvállalkozások (kkv-k)
A gazdasági szempontokra és egyes esetekben a "zöld" imázsra összpontosítanak
Hagyományos és biogazdák
Rendelkeznek kihasználatlan erőforrásokkal (tetőfelület, biomassza stb.), amelyeket nyereségesen szeretnének hasznosítani
Önkormányzatok
Kapcsolati tőkéjével segítheti a finanszírozást és lehetővé teszi a lakosság részvételét
Egyesületek és civil szervezetek
Megbízhatóak és jó kapcsolatokkal rendelkeznek a közösségben; nagyon erős közösségi szellemmel és kihasználatlan erőforrásokkal (pl. tető) rendelkeznek
Politikusok
Megbízható véleményvezérek és a közösségükben befolyásos vezetők; sok ember részvételét tudják biztosítani