• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Alacsony jövedelműek

Alacsony jövedelműek


  • Jellemzők:
    Alig van idejük és pénzük az alacsony jövedelem és a nehéz munkakörülmények miatt.
  • Potenciális szerep:
    fogyasztók
  • Életkor:
    20 – 65 év
  • Anyagi helyzet:
    nem maradt pénzük
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    1 – 5 fő

Kommunikációs üzenetek

Az alacsony jövedelműek eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális kulcsüzenet is, amely segíthet eljutni az alacsony jövedelműekhez.

✓  Te is részese lehetsz egy energiaközösségnek anélkül, hogy anyagilag hozzá kellene járulnod.

✓  A részvétel nem bonyolult és kevés időt vesz igénybe.

Ezek is általános üzenetek lehetnek:

✓  Csökkentsd az energiaköltségeidet! Megéri csatlakozni egy energiaközösséghez.

✓  Függetlenné válhatsz a globális energiaár-emelkedéstől.

✓  A változás fontos részévé válhatsz.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  Információk arról, hogy mindez nagy idő- és személyi ráfordítást igényel

Az alacsony jövedelműekről

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

Az alacsony jövedelem és a nehéz munkakörülmények miatt előfordulhat, hogy egynél több munkahelyük van, hogy megéljenek, és nem marad pénzük és idejük befektetésekre. Elsősorban olyan kérdések foglalkoztatják őket, mint a megélhetési költségek és a megfizethető lakhatás. Ezért kiemelten fontos kihangsúlyozni, hogy a közösségi energiaprojektek révén pénzt takaríthatnak meg (pl. energiamegtakarítás, további kis pénzügyi nyereség). Ezzel szemben a kizárólag környezetvédelmi okok említése valószínűleg nem motiválja e csoport tagjait, mivel más, sürgetőbb gondjaik is vannak a mindennapi életükben.

A zöld energiához való viszonyulás

Ez a csoport általában véve tisztában van az éghajlati válsággal, de nem gondolkodik tovább rajta, mert nem látja a saját hozzájárulásának lehetőségét. Az energiaközösségi projektekben való részvétel révén azonban képessé válhatnak arra, hogy tegyenek a környezetvédelemért.

Nyitottság az új technológiával szemben

Lehet, hogy soha nem gondoltak arra, hogy az új zöld technológiák előnyeit élvezzék, mivel azt feltételezték, hogy azok számukra megfizethetetlenek. Ráadásul korlátozott idejük miatt könnyen elriadnak mindentől, ami túl bonyolultnak tűnik.

Közösségi szellem

Az alacsony jövedelműek társadalmilag kirekesztődhetnek bizonyos közösségi tevékenységekből, amelyeket nem engedhetnek meg maguknak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy általában véve nem érdekeltek a közösségi tevékenységekben való részvételben. Az ingyenes finomságokkal (ételek és italok, gyermekszórakoztatás) járó közösségi rendezvények jó lehetőséget kínálnak arra, hogy megszólítsák őket.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Pénzügyi gondok

→  Úgy érzi, képtelen a részvételre / hozzájárulásra

→  Az energiaközösségekkel / energia akciócsoportokkal kapcsolatos tudáshiány

→  A társadalmi kirekesztettség érzése

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba az alacsony jövedelműekkel?

Hogyan éred el az alacsony jövedelműeket?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! Az alacsony jövedelműek eléréséhez és tájékoztatásához az alábbi tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Személyes kapcsolatfelvétel

→  Együttműködés a diszkontáruházakkal

→ Közösségi média (pl. Facebook vagy Instagram)

Hol éred el az alacsony jövedelműeket?

→  Helyi / regionális rendezvényeken és fesztiválokon

→  Közösségi rendezvények ingyenes finomságokkal (ételek és italok, gyermekszórakoztatás)

→  Diszkontáruházakban

→  Könyvtárakban

→  Szolidáris piacokon

→  Munkaközvetítőknél / munkaügyi központokban (személyes kapcsolatfelvételi lehetőség)

→  Közlekedési csomópontokban korareggel (5:00-6:30); legjobb a csúcsforgalom idején, fogyasztó-specifikus szórólapokkal.

→  Közparkokban ebédidőben

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan érd el a fogyasztókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem