A személyes kapcsolatfelvétel olyan célcsoportok számára hasznos, amelyeknek fontos, hogy megismerjék a projekt mögött álló személyeket. Ha időt szánsz arra, hogy személyesen szólítsd meg őket, azzal lelkes és meggyőződéses tagokat, befektetőket vagy multiplikátorokat találhatsz az energiaközösségednek.
Minden találkozóra vigyél magaddal egy mappát az összes projektanyaggal, függetlenül attól, hogy mennyire informálisak. Lejjebb megnézheted, hogy kinek lehet hasznos a személyes kapcsolatfelvétel.
Itt találod a szerkeszthető sablonjainkat ehhez az akcióhoz: szórólapok, tájékoztatók, PowerPoint diák
1Keresd meg a projekt szempontjából releváns célcsoportokat!
Önkormányzatok: Keresd meg a településeden az energiaügyekért felelős személyt, vagy lépj közvetlenül kapcsolatba a polgármesterrel!
Helyi politikusok: Kereshetsz kifejezetten olyan helyi politikusokat a régióban, akik már részt vesznek az energiaátállásban és támogatják a megújuló energiát. Ezáltal fogékonyabbak lehetnek a projekted iránt.
Egyesületek: Keresd meg a környékeden működő releváns egyesületeket! Ilyen lehet az önkéntes tűzoltóság, kulturális egyesületek, sportklubok, vallási szervezetek, környezetvédelmi civil szervezetek, vadászklubok stb. Gondolj a régióban működő, a regionális kohézióról ismert egyesületekre, amelyek érdeklődhetnek a projekted iránt.
Gazdák: Keres olyan hagyományos vagy biogazdálkodókat a környékeden, akiknek saját földjük vagy gazdasági épületük van.
Kkv-k: Keresse meg a helyi és regionális kkv-kat! Ez lehet bármilyen kis- és középvállalkozás: a szomszédos kis pékségtől a helyi vízvezeték-szerelőig.
2 Lépj kapcsolatba velük!
A személyes kapcsolat megítélése egyénenként nagyon eltérő. Mindenki eltérően reagál a különböző kapcsolattartási módszerekre. Míg egyesek jobban szeretik, ha az alapvető információkat előre megkapják (pl. e-mailben), másokat könnyebben meggyőznek a spontán beszélgetések.
Ha személyesen ismered a potenciális „célszemélyt”, válaszd azt a megközelítési módot, amelyet a legmegfelelőbbnek tart.
- Email, telefonhívás: Érd el a potenciális tagokat, multiplikátorokat vagy befektetőket egy email megírásával vagy telefonhívással.
- Közvetlen megkeresés: Ha már vannak személyes kapcsolataid, keresd fel a környékbeli gazdaságokat, kkv-kat vagy egyesületeket, tedd ki a szórólapjaidat, és kérd meg őket, hogy beszélhess velük!
- Rendezvények: Alternatívaként olyan eseményekre, rendezvényekre is ellátogathatsz, mint a falusi vásárok, a termelői piacok vagy más olyan esemény, amelyeken szerint részt vesznek a célcsoportjaid, hogy kapcsolatba léphess velük.
- Közösségi média: Ezeket kiegészítendő, gondolj más csatornákra is, amelyeken keresztül felveheted a kapcsolatot a célcsoportjaiddal, például a közösségi médián keresztül!
3Utánkövetés
Ha pozitív visszajelzést kapsz, feltétlenül beszélj meg egy személyes találkozót, hogy részletesebben is bemutathasd a projektet.