Itt találod a szerkeszthető sablonjainkat ehhez az akcióhoz: kommunikációs tartalomtervező
1Válaszd ki a célcsoportodnak legmegfelelőbb közösségi média csatornát!
Ez egy teljesen egyéni döntés. Lehet, hogy már ismered a célcsoportodat, és így tudod, hol találod meg őket a legjobban az interneten. Vagy lehet, hogy van egy kedvenc közösségi médiacsatornád, amelyen jól érzed magad.
Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram, TikTok, Snapchat vagy Reddit
Mindazonáltal egyes célcsoportok gyakrabban használnak bizonyos közösségi médiumokat:
- A megállapodott családok és a sok szabadidővel rendelkező háztartások eléréséhez készíts felhasználói fiókot a Facebookon és/vagy a LinkedInen.
- A kisgyerekesek, egyetemisták, alacsony jövedelműek és a sok szabadidővel rendelkező háztartások eléréséhez készíts felhasználói fiókot a Facebookon és/vagy az Instagramon. Gondolhatsz arra is, hogy posztolsz (vagy hirdetést helyezel el, ha beleférsz a keretbe) a Redditen.
- Ha a nagyszülőket/időseket akarod elérni, a Facebook posztokra koncentrálj!
- A diákok eléréséhez olyan közösségi média platformokon hozd létre az energiaközösséged profilját, ahol a diákok különösen aktívak, pl. Instagram, TikTok vagy Snapchat.
Ha további részleteket szeretne megtudni arról, hogyan érheti el az egyes célcsoportokat, tekintse meg célcsoport profiljainkat!
Vedd figyelembe a platformok közötti különbségeket
A Facebook nagyszámú felhasználóval rendelkezik, és a kisvállalkozások néha ezt használják a weboldal helyett. Posztolhatsz „üzleti jellegű” módon is, ha ez hitelesnek tűnik.
A LinkedIn-t leginkább üzleti célokra használják, ezért ott a professzionális megjelenés az elvárt.
A Twitter csak 280 karakteres üzenetek (tweetek) közzétételét teszi lehetővé (ez a korlátozás idővel változott), ezért a trükk az, hogy az üzeneteket rövidnek és érdekesnek (de nem félrevezetőnek) tartsuk, és gyakran a Twitteren kívüli tartalmakra hivatkozik.
A YouTube egy kiegészítő csatorna, ahová videókat tölthetsz fel, és amelyekre más közösségi médiacsatornákon is hivatkozhatsz. Ne feledd, hogy ezeknek a videóknak az elkészítése időigényes lehet.
Az Instagram a vizuális ingerekre épül. Ha vannak szép fotóid és infografikáid, ide töltsd fel!
A TikTokon jellemzően rövid videókat találsz; a nehézség abban rejlik, hogy a tartalmat egyszerre szórakoztató és professzionális kellene bemutatni.
A Reddit „subredditekből” (témaorientált oldalakból) áll. Lehet subredditje az általad lakott régiónak, ahová feltölthetsz mondjuk egy meghívót, hogy az érdeklődők vegyék fel veled a kapcsolatot a projekt kapcsán. Mielőtt ezt megtennéd, lépj kapcsolatba annak a közösségnek a moderátoraival, ahová be szeretnél jelentkezni, hogy megbizonyosodj arról, hogy nem sértesz meg semmilyen subreddit-specifikus szabályt. Hogy biztosan ne spamelj, ellenőrizd a weboldalukat.
2Hozd létre az energiaközösséged profilját a közösségi médiaplatformokon!
Add meg az elérhetőségeidet, beleértve a projekt weboldalára mutató linket is, ha van!
Ha szeretnél, feltölthetsz egy viselkedési kódexet is, amely meghatározza a webhelyen való interakciók alapszabályait.
3 Töltsd meg a közösségi média oldaladat izgalmas információkkal és frissítésekkel a projektedről!
Tudd, hogy a sikeres közösségi média fiókok rendszeres karbantartást igényelnek. Győződj meg róla, hogy mindig válaszolsz az üzenetekre, kérdésekre és megjegyzésekre, hogy interakció jöjjön létre közted és az energiaközösség potenciális új tagjai között. A szerkeszthető sablonjaink között található kommunikációs tartalomtervező használata segíthet az ötletelésben.
Ha úgy gondolod, hogy a célcsoportodat csak a közösségi médián keresztül tudod elérni, de nincsenek meg az erőforrásaid a fiók rendszeres frissítésére, akkor egyszerűen megadhatod a projektre vonatkozó alapvető információkat az elérhetőségeiddel együtt, és (ha van) közzéteheted a projekt weboldalának linkjét, vagy csak az alapvető elérhetőségi adatokat.
Egyes közösségi médiaplatformok lehetőséget biztosítanak zárt csoportok létrehozására. Egy ilyen zárt csoportban a tagok a közösség részének érezhetik magukat, és megoszthatják egymással az információikat és ötleteiket.
4Ajánld a célcsoportodnak az oldal követését!
Fontos, hogy a meghívók kiküldése előtt hiteles és érdekes tartalmat töltsd fel az oldaladra. Ha valaki megtalálja az oldalt, de nincs rajta érdekes tartalom, nem valószínű, hogy vissza fog térni.
Keressen olyan csoportokat/fiókokat, melyekben a célcsoportod tagjai aktívan részt vesznek. Kezdd el követni őket, vagy küldj ajánlást nekik, hogy felhívd a figyelmüket a projektedre. Ezzel magad köré gyűjtheted a célcsoportodat. Törekedj a könnyed, de informatív tartalmakat létrehozására, hogy felkeltsd a célcsoportod figyelmét, és motiváld őket arra, hogy többet akarjanak megtudni a projektedről.
5Készítsd el a projekted hashtagjét!
Számos közösségi médiaplatform, például a Twitter, az Instagram és a Facebook, lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a hashtageknek nevezett jelölések segítségével témákat/kulcsszavakat keressenek. A hashtag egy fontjelből („#”) áll, amelyet karakterek (szavak, egy kifejezés, számok stb.) követnek, és szóközzel (” „) végződik. Eldöntheted, hogy csak angol vagy csak magyar nyelvű hashtageket használsz, esetleg keverve, így felkeltheted a külföldi érdeklődők figyelmét is a projekted iránt. Ilyen hashtageket állíthatsz be a témára utaló bejegyzéseidben:
- #energiaközösség
- #közösségienergia
- #megújulóenergia
- #energiahatékonyság
- a városod hashtag-je
- #energycommunity
- #renewables vagy #renewableenergy
- #collectiveaction
- #energyefficiency
- stb.
Létrehozhatsz egy egyedi projekt hashtaget is, amit bárki használhat, amikor említést tesz a projektedről – így nyomon követheted ezeket a bejegyzéseket. Ne felejtsd el ellenőrizni, hogy a projekt hashtag már foglalt-e, mielőtt először használnád.