• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
    • Fotóalbum
    • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Kisgyerekesek

Kisgyerekesek


  • Jellemzők:
    A hétköznapokkal vannak elfoglalva, kevés az idejük és az energiaprojektekbe befektethető pénzük.
  • Potenciális szerep:
    fogyasztók
  • Életkor:
    25+ év
  • Anyagi helyzet:
    kevés anyagi erőforrás áll rendelkezésükre
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    3 – 6 fő

Kommunikációs üzenetek

A kisgyerekes családok eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet a kisgyerekesek elérésében:

✓  Részesei lehettek egy energiaközösségnek anélkül, hogy anyagilag hozzá kellene járulnotok.

✓   A részvétel nem bonyolult és kevés időt vesz igénybe.

✓  Hozz létre valami értékeset a magad és a családod számára!

✓  Nagy erőfeszítés nélkül javíthatod a gyermekeid jövőjét.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Sürgető, nyomasztó és rossz lelkiismeretet keltő kijelentések.

→  Nem egyértelmű részletek a költségekről.

→  Túl bonyolult információk, amelyek miatt a részvételi folyamat időigényesnek tűnik.

A kisgyerekesekről

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A kisgyerekesek fő motivációja, hogy pénzt takarítsanak meg, és jobb jövőt biztosítsanak gyermekeiknek. Az egyéb, egymással versengő prioritások (pl. gyermekgondozás, háztartásvezetés) miatt általában nincs idejük további projektekre. Azonban motiválhatja őket a cselekvésre, ha a kötelezettségvállalás nem igényel sok időt és pénzt, és hozzájárul családjuk jobb jövőjéhez. Ezért hasznos kiemelni, hogy a részvétel nem nehéz, és kis összegekkel is lehetséges.

A zöld energiához való viszonyulás

A kisgyerekes családok általában véve aggódnak a környezetért és tisztában vannak az éghajlati válsággal. Közömbösek vagy pozitívan viszonyulnak a zöld energiához és az energiahatékonysághoz, ezt a velük való kommunikáció során nagyszerűen ki lehet használni.

Nyitottság az új technológiával szemben

A kisgyerekesek nem félnek az új technológiáktól, és nem zárkóznak el tőlük. Általában naprakészek az új technológiák terén, ugyanakkor nincs sok idejük bonyolult technikai kérdésekkel foglalkozni, amelyek azt a benyomást kelthetik, hogy az energiaközösségek bonyolultak és időigényesek. Az energiaközösségekről és a technikai részletekről szóló tájékoztatásnak ezért rövidnek és egyszerűnek kell lennie.

Közösségi szellem

A fiatal családok általában megállapodnak, (családi) fészket építenek az elkövetkező évekre, és kapcsolatokat alakítanak ki a körülöttük élőkkel. Az olyan projektek, mint az energiaközösségek, ideálisak arra, hogy kapcsolatot teremtsenek a közösségükben élő többi családdal, ezért ez az egyik olyan szempont, amelyet a kommunikációs kampányokban előtérbe kell helyezni.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Családi ügyek (versengő prioritások)

→  Pénzügyi gondok

→  Az energiaközösségekkel/közösségi akciókkal kapcsolatos tudáshiány

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba a kisgyerekesekkel?

Hogyan éred el a kisgyerekeseket?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A kisgyerekes családok eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Közösségi média (pl. Facebook, Instagram)

→  Oktató játékok (kártyajátékok stb.)

→  Rendezvények (pl. piknik)

Hol éred el a kisgyerekes családokat?

→  Helyi / regionális rendezvényeken

→  Gyerekrendezvényeken

→  Játszótereken

→  Családi bevásárlóközpontokban

→  Orvosi rendelőkben

→  Anyaközpontokban

→  Klubokban (sport, önkéntes tűzoltók, stb.)

→  Óvodákban

→  Iskolákban

→  Egyesületekben

→  Tömegközlekedési csomópontokban (munka előtt és után)

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan érd el a fogyasztókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem