• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
    • Fotóalbum
    • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Háztartások sok szabadidővel

Háztartások sok szabadidővel


  • Jellemzők:
    Van idejük, de az anyagi erőforrásaikban nagy eltérés lehet; közösségi szelleműek
  • Potenciális szerep:
    fogyasztók
  • Életkor:
    30 – 50 év
  • Anyagi helyzet:
    jó anyagi helyzetben vannak – nem maradt pénzük
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    1 – 2 fő

Kommunikációs üzenetek

A sok szabadidővel rendelkező háztartások eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet a sok szabadidővel rendelkezők elérésében.

✓  Te is részese lehetsz egy energiaközösségnek anélkül, hogy anyagilag hozzá kellene járulnod.

✓  A projektre fordított időd az éghajlatvédelemre fordított idő.

Az általános üzenetek mellett fontosak még:

✓  Függetlenné válhatsz a globális energiaár-emelkedéstől.

✓  A változás fontos részévé válhatsz.

✓  Csökkentsd az energiaköltségeidet! Megéri csatlakozni egy energiaközösséghez.

✓  Teremts fenntartható munkahelyeket a régióban!

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

A sok szabadidővel rendelkező háztartásokról

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

Esetleges nehéz anyagi helyzetük miatt bármilyen pénzügyi juttatás érdekes lehet e csoport számára. Kizárólag környezetvédelmi okok valószínűleg nem fogják motiválni ezt a csoportot, mivel más, sürgetőbb gondjaik is vannak a mindennapi életükben. A jobb anyagi helyzetben lévők számára is fontosak a környezetvédelmi szempontok, de ők már a megtérülésre is figyelhetnek.

A zöld energiához való viszonyulás

Ez a csoport lehet, hogy tisztában van az éghajlati válsággal általában és a zöld energiával különösen, de nem gondolkodik tovább, mert nem látja a saját hozzájárulásának lehetőségeit. A kommunikációs anyagoknak rá kell ébreszteniük őket arra, hogy pénzhiányuk ellenére ők is tehetnek a környezet és a közösség javára az energetikai közösségi projektekben való részvételen keresztül.

Nyitottság az új technológiával szemben

Valószínűleg nem nagyon érdeklődnek az új technológiák iránt, mert nem engedhetik meg maguknak. Az energiaközösségekben való részvételről szóló tájékoztatásnak ezért nem kell részletesen elmagyaráznod a technikai kérdéseket, hanem szükség esetén fel kell ajánlani a lehetőségeket azok feltárására.

Közösségi szellem

Mivel általában ráérnek, már most is aktívan részt vesznek helyi egyesületekben és projektekben, vagy könnyebben meggyőzhetők arról, hogy a jövőben is tegyék ezt. Ezen okok miatt a csoport nyitott a közösségi energiával kapcsolatos olyan projektekre, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy hasonlóan gondolkodó emberekkel találkozzanak, új kapcsolatokat teremtsenek és segítsék a közösség fejlődését.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→ Motivációhiány, hogy időt fektessenek további kezdeményezésekbe

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba a sok szabadidővel rendelkezőkkel?

Hogyan éred el a sok szabadidővel rendelkezőket?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A sok szabadidővel rendelkezők eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek segíthetnek:

→  Közösségi média (pl. Facebook vagy Instagram)

→  Szórólapok

→  Tudósítás a helyi újságokban vagy a rádióban

Hol éred el a sok szabadidővel rendelkezőket?

→  Klubok / egyesületek rendezvényein

→  Helyi / regionális rendezvényeken

→  Kulturális eseményeken (pl. színház)

→  Klubokban (pl. sport, kerékpár, túrázás, zene)

→  Diszkontáruházak (jövedelemtől függően)

→  Szociális piacokon

→  Orvosi rendelőkben

→  Önkormányzati irodán

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan éred el a fogyasztókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem