• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
    • Fotóalbum
    • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Megállapodott családok

Megállapodott családok


  • Jellemzők:
    Készen állnak az új, izgalmas projektekre, van idejük és egy kis félretett pénzük
  • Potenciális szerep:
    aktív felhasználók, befektetők
  • Életkor:
    45 – 55 év
  • Anyagi helyzet:
    van kis anyagi erőforrásuk
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    3 – 5 fő

Kommunikációs üzenetek

A megállapodott családok eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amelyek segíthetnek a megállapodott családok elérésében:

✓  A befektetésed megtérül; biztos megtérülésre számíthattok.

✓  Fektesd a pénzed biztonságos, zöld kezdeményezésekbe!

✓  Növeld az ingatlanod értékét a zöld energiába való befektetéssel!

✓  Hozz létre valami értékeset a magad és a családod számára!

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  Túl bonyolult információk

→  Környezetvédelmi érvek: nem feltétlenül kerülendő, de kevésbé fontosak.

→  Lekezelő kijelentések

A megállapodott, középkorú családokról

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A megállapodott családoknak lehet némi pénzeszközük, amelyet biztonságos, hosszú távú projektekbe fektethetnek be, amelyek hozzáadott értéket teremtenek számukra és a lakókörnyezetük számára. A beruházást ezért olyan új projektlehetőségként kell bemutatni, amely költségeket takarít meg, további nyereséget termel, növeli a kényelmüket és életszínvonalukat. Az ökológiai kérdések mindenképpen érdeklik őket, és ezekkel is foglalkozni kell.

A zöld energiához való viszonyulás

Ez a csoport mérsékelten „zöldnek” mondható, és meglehetősen elkötelezett, hogy kivegye a részét az energiaátmenetből. Ugyanakkor nem pontosan tudják, hogyan tölthetik be ezt a szerepet, és hogy a megújuló energia milyen előnyökkel járhat számukra. Mindez esélyt jelent az energiaközösségi projektek számára, hogy elnyerjék támogatásukat, nem utolsósorban a részvételre vonatkozó részletes útmutatások megadásával és a társadalmi nyomás valamilyen formájának (pl. társadalmi összehasonlítás révén) felhasználásával, hogy befolyásolják döntésüket.

Nyitottság az új technológiával szemben

Mivel ez a csoport inkább a kényelmet részesíti előnyben, mint a technikai bonyolultságot, a technológiákkal kapcsolatos információkat a lehető legkevesebbre kell korlátozni.

Közösségi szellem

A családok a gyermekeik különböző hobbijainak (sportklubok stb.) köszönhetően általában véve rendelkeznek tapasztalatokkal a közösségi tevékenységek terén. Általában arra törekszenek, hogy példaképekké váljanak, és jó példát mutassanak gyermekeiknek. Ezért a kollektív energiaprojektben való részvétel hangsúlyozása, mint a jó szülői magatartás és a közösség értékes tagjainak szerepvállalása arra késztetheti őket, hogy csatlakozzanak.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Már más projektekkel foglalkozik

→  Pénzügyi szempontból kevésbé vonzónak ítélt befektetés

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba a megállapodott családokkal?

Hogyan éred el a megállapodott családokat?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A megállapodott családok eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Szórólapok

→  Közösségi média (pl. Facebook vagy LinkedIn)

→  Önkormányzati / helyi / regionális hírek (rádió vagy újságok)

Hol éred el a középkorú családokat?

→  Helyi / regionális rendezvényen

→  Tömegközlekedési csomópontok (munka előtt és után)

→  Szupermarketek és ételes standok (vacsoraidőben)

→  Kulturális események (pl. színház, múzeum)

→  Klubok (pl. sport, kerékpár, hegymászás, szörf, zene)

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan érd el a befektetőket? és Hogyan érd el az aktív felhasználókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem