Az aktív felhasználók egyszerre termelői és fogyasztói a (megújuló) energiának. A napelemes technológiák fejlődése lehetőséget nyújt a magánszemélyeknek és a vállalatoknak is arra, hogy maguk állítsanak elő elektromos energiát. Az aktív felhasználók fontos tagjai az energiaátalakításnak: ahelyett, hogy a fogyasztókhoz hasonlóan csak felhasználnák az energiát, saját erőműveikkel meg is termelik azt. Példaképként és úttörőként lépnek fel, amikor a zöld energiáról van szó, és döntő szerepet játszanak az energiapiac átalakításában.
Mi a célja ennek a kommunikációs stratégiának?
Ez a szakasz útmutatást ad arra vonatkozóan, hogyan lehet motiválni az embereket arra, hogy maguk állítsanak elő megújuló energiát, fogyasszák el azt, és osszák meg a felesleges energiát a szomszédokkal az energiaközösségükben – függetlenül attól, hogy rendelkeznek-e már energiatermelő erőművekkel, vagy rendelkeznek-e a megépítésükhöz szükséges eszközökkel. Segít azonosítani a potenciális aktív felhasználókat a lakókörzetedben, és különböző kommunikációs tevékenységeken keresztül megfelelő üzenetekkel elérni őket.
Célcsoport – kivel kommunikálsz?
Ahhoz, hogy elérd és meggyőzd az embereket, fontos, hogy a kapcsolatfelvétel előtt beleéld magad a csoport helyzetébe – azaz megértsd a nézeteiket és a prioritásaikat. Az alábbi célcsoportok példaként szolgálhatnak arra, hogy ki lehet aktív felhasználó. A csoportok legfontosabb jellemzőit a leírások alatt találod.