• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Tagtípusok/Hogyan érd el az aktív felhasználókat?

Hogyan érd el az aktív felhasználókat?

Az aktív felhasználók egyszerre termelői és fogyasztói a (megújuló) energiának. A napelemes technológiák fejlődése lehetőséget nyújt a magánszemélyeknek és a vállalatoknak is arra, hogy maguk állítsanak elő elektromos energiát. Az aktív felhasználók fontos tagjai az energiaátalakításnak: ahelyett, hogy a fogyasztókhoz hasonlóan csak felhasználnák az energiát, saját erőműveikkel meg is termelik azt. Példaképként és úttörőként lépnek fel, amikor a zöld energiáról van szó, és döntő szerepet játszanak az energiapiac átalakításában.

Mi a célja ennek a kommunikációs stratégiának?

Ez a szakasz útmutatást ad arra vonatkozóan, hogyan lehet motiválni az embereket arra, hogy maguk állítsanak elő megújuló energiát, fogyasszák el azt, és osszák meg a felesleges energiát a szomszédokkal az energiaközösségükben – függetlenül attól, hogy rendelkeznek-e már energiatermelő erőművekkel, vagy rendelkeznek-e a megépítésükhöz szükséges eszközökkel. Segít azonosítani a potenciális aktív felhasználókat a lakókörzetedben, és különböző kommunikációs tevékenységeken keresztül megfelelő üzenetekkel elérni őket.

Ne feledd: a befektetők, a fogyasztók és a multiplikátorok később aktív felhasználókká válhatnak.

Célcsoport – kivel kommunikálsz?

Ahhoz, hogy elérd és meggyőzd az embereket, fontos, hogy a kapcsolatfelvétel előtt beleéld magad a csoport helyzetébe – azaz megértsd a nézeteiket és a prioritásaikat. Az alábbi célcsoportok példaként szolgálhatnak arra, hogy ki lehet aktív felhasználó. A csoportok legfontosabb jellemzőit a leírások alatt találod.

Megállapodott családok

Készen állnak az új, izgalmas projektekre; rendelkeznek elég idővel és némi extra megtakarítással. További információ

Szépkorú befektetők

Van megtakarításuk, amit befektethetnek az új projektekbe. További információ

Háztartások sok szabadidővel

Van idejük, de az anyagi erőforrásaikban nagy eltérés lehet; közösségi szelleműek. További információ

Aki egy családi házban él, az általában a ház tulajdonosa, és szabadon dönthet a tetőterének felhasználásáról. Az egylakásos házakkal ellentétben a társasházak lakói megosztoznak a tetőterületen.

Önkormányzatok

Célja, hogy stabil költségvetésű település(részt) vezessen, erősítse a régiót és úttörőként lépjen fel; kapcsolati tőkéjével segítheti a finanszírozást és lehetővé teszi a lakosság részvételét. További információ

Egyesületek és civil szervezetek

Megbízhatóak és jó kapcsolatokkal rendelkeznek a közösségben; nagyon erős közösségi szellemmel és kihasználatlan erőforrásokkal (pl. tető) rendelkeznek. További információ

Hagyományos gazdák

Termeléskor nagy mennyiségre és értékesítési nyereségre törekszenek; nem feltétlenül vannak tisztában a zöld energia szükségességével, de biztos megtérülést szeretnének a befektetésükön. További információ

Biogazdák

“Szuperzöldek”, értékelik a helyi közösségüket, és támogatni is akarják; tisztában vannak az éghajlatváltozás következményeivel. További információ

Kkv-k

A gazdasági szempontokra és egyes esetekben a “zöld” megítélésre összpontosítanak. További információk

Gondolj bele: ki lenne a legalkalmasabb arra, hogy aktív felhasználó legyen az energiaközösségetekben? Nézd meg a teljes profilokat, és tudj meg többet a célcsoportokról!

Előnyök – hogyan profitál a célközönség
az ő részvételükből?

Különböző célcsoportokat különböző érvekkel lehet meggyőzni az energiaközösségek értékéről. Ezek az érvek a csoport által elérhető konkrét előnyökön alapulnak.

A magánháztartások heterogén csoportot alkotnak; egyes előnyök bizonyos célcsoportok számára fontosabbak lehetnek, mint mások számára. A speciális célcsoportra vonatkozó részletekért lásd a célcsoport profilokat.

✓  Pénzügyi előnyök, például biztonságos és zöld befektetés a jövőbe, nagyobb energiafüggetlenség / önellátás.

✓  Regionális értékteremtés (pl. munkahelyteremtés)

✓  Tiszta lelkiismeret

 

Kifejezetten a lakástulajdonosok számára:

✓  Az ingatlanjaik értékének növekedése

Önkormányzatok:

✓  Regionális hozzáadott érték

✓  Imázsépítés

✓  Energiafüggetlenség

✓  A közösségi összetartozás erősítése

✓  Finanszírozás lakossági részvétellel

✓  Könnyebb hozzáférés a finanszírozáshoz

✓  Példakép funkció

Egyesületek és civil szervezetek:

✓  Regionális értékteremtés és összetartozás

✓  További tagok a jobb megítélésnek köszönhetően

Hagyományos gazdák:

✓  A fel nem használt erőforrások értékesítése

Biogazdák:

✓  A fel nem használt erőforrások értékesítése

✓  Imázsépítés és reklám

Kkv-k:

✓  Reklám

✓  Pénzügyi előnyök

✓  Nagyobb függetlenség a piaci áringadozásoktól

✓  A saját fogyasztás optimalizálása

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem