• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Tagtípusok/Hogyan érd el a befektetőket?

Hogyan érd el a befektetőket?

A befektetők fő jellemzője az, hogy szeretnének (és tudnak is) befektetni a (megújuló) energiaforrásokba. A befektetők kulcsfontosságúak egy sikeres energiaközösség számára. Számukra az energiaközösséged lehetőséget jelent arra, hogy magántőkéjüket fenntartható projektekbe fektessék. Az előnyük a megtermelt energia fogyasztása mellett a gazdasági szempontokban rejlik: profitálnak a befektetés megtérüléséből, amelyet az energiaközösség hoz.

Ne feledd: ez a célcsoport szorosan kapcsolódik az aktív felhasználókhoz és a fogyasztókhoz. A cél az, hogy a befektetőket is meggyőzzük arról, hogy a befektetett energiaközösségből származó energiát is fogyasszák, így ők is aktív felhasználókká válnak. Fordítva: fogyasztóként kezdik, majd befektetnek az energiaerőművekbe, és ezáltal aktív felhasználókká válnak.

Mi a célja ennek a kommunikációs stratégiának?

Ez a szakasz útmutatást nyújt arra vonatkozóan, hogyan érd el a potenciális befektetőket, és hogyan győzd meg őket arról, milyen előnyökkel jár, ha pénzüket energiaközösségek építésébe vagy bővítésébe fektetik. Segít azonosítani a potenciális fogyasztókat a lakókörzetedben, és különböző kommunikációs tevékenységek révén megfelelő üzenetekkel megcélozni őket. 

Célcsoport – kivel kommunikálsz?

A célközönséged a potenciális befektetők:

Háztartások sok szabadidővel

Van idejük, de az anyagi erőforrásaikban nagy eltérés lehet; közösségi szelleműek. További információ

Megállapodott családok

Készen állnak az új, izgalmas projektekre; rendelkeznek elég idővel és némi extra megtakarítással. További információ

Szépkorú befektetők

Van megtakarításuk, amit befektethetnek az új projektekbe. További információ

Önkormányzatok

Célja, hogy stabil költségvetésű település(részt) vezessen, erősítse a régiót és úttörőként lépjen fel; kapcsolati tőkéjével segítheti a finanszírozást és lehetővé teszi a lakosság részvételét. További információ

Hagyományos gazdák

Termeléskor nagy mennyiségre és értékesítési nyereségre törekszenek; nem feltétlenül vannak tisztában a zöld energia szükségességével, de biztos megtérülést szeretnének a befektetésükön. További információ

Biogazdák

„Szuperzöldek”, értékelik a helyi közösségüket, és támogatni is akarják; tisztában vannak az éghajlatváltozás következményeivel. További információ

Kkv-k

A gazdasági szempontokra és egyes esetekben a „zöld” megítélésre összpontosítanak. További információk

Most rajtatok a sor: kiket tudnátok elképzelni, akik az energiaközösségetek befektetőivé válhatnának? Nézd meg a teljes profilokat, és tudj meg többet a célcsoportokról!

Előnyök – hogyan profitál a célközönség
az ő részvételükből?

Különböző célcsoportokat különböző érvekkel lehet meggyőzni az energiaközösségek értékéről. Ezek az érvek a csoport által elérhető konkrét előnyökön alapulnak.

Magánháztartások, kkv-k, gazdák:

✓  Pénzügyi előnyök

✓  Regionális értékteremtés

✓  Tiszta lelkiismeret (fenntartható befektetés)

✓  Közösségi szellem

 

Kifejezetten gazdák és kkv-k számára:

✓  Javuló megítélés

 

Önkormányzatok:

✓  Regionális hozzáadott érték

✓  Imázsépítés

✓  Energiafüggetlenség

✓  A közösségi összetartozás erősítése

✓  Finanszírozás lakossági részvétellel

✓  Könnyebb hozzáférés a finanszírozáshoz

✓  Példakép funkció

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem