• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Szépkorú befektetők

Szépkorú befektetők


  • Jellemzők:
    Maradt pénzük új projektekbe való befektetésre
  • Potenciális szerep:
    aktív felhasználók, befektetők
  • Életkor:
    60+ év
  • Anyagi helyzet:
    nagyobb anyagi erőforrás áll rendelkezésükre
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    1 – 2 fő

Kommunikációs üzenetek

A szépkorú befektetők eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amelyek segíthetnek a szépkorú befektetők elérésében.

✓  A befektetése megtérül; biztos megtérülésre számíthat.

✓  Fektesse a pénzét biztonságos, zöld kezdeményezésekbe!

✓  Növelje az ingatlanja értékét a zöld energiába való befektetéssel!

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Lekezelő kijelentések

→  Ökológiai érvek: nem feltétlenül kerülendőek, de kevésbé fontosak.

A szépkorú befektetőkről

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A szépkorú befektetők okosan akarják befektetni a pénzüket annak érdekében, hogy biztosítsák a stabil megtérülést és részt vegyenek a költségmegosztás egy vonzó formájában. Fő motivációjuk a befektetéshez a stabil vagyon és lehetőleg a pénzügyi nyereség. Az ökológiai kérdések viszont másodlagos szerepet játszanak számukra. A megbízhatóságnak és a legjobb esetben a jó megtérülésnek kell tehát a beruházásokról szóló kommunikációs intézkedések középpontjában állnia.

A zöld energiához való viszonyulás

A szépkorú befektetők motivációja nem feltétlenül a zöld energia vagy az energiahatékonysági intézkedések finanszírozása, ezért ezeket nem kell részletesen elmagyarázni a tájékoztató anyagokban.

Nyitottság az új technológiával szemben

Ez a csoport sem homogén a technikai érdeklődés szempontjából: egyesek félnek az új technológiáktól, mások minden részletet tudni akarnak róluk. Ennek eredményeképpen az energiaközösségekben való részvétel során lehetővé kell tenni számukra, hogy a technikai aspektussal foglalkozzanak, vagy egyáltalán ne kelljen foglalkozniuk vele. Mindenesetre hangsúlyozni kell, hogy a csatlakozás folyamata egyszerű, és nem igényel semmilyen szakértelmet.

Közösségi szellem

A szépkorú befektetők motivációját nem feltétlenül egy adott közösségben elfoglalt helyük határozza meg. A régió és általában a közösség számára jelentkező (pénzügyi) előnyök kiemelése azonban döntő tényező lehet számukra a befektetésben. Ezen túlmenően a társadalmi elismerés, amelyet egy zöld jövőprojektbe való befektetéssel kapnának, egy másik fontos jutalom lehet e célcsoport számára.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  A változástól való félelem (pl. energiaszerződések változása stb).

→  Nagyobb hangsúlyt fektet a befektetési lehetőségekre, mint a másokkal való interakcióra.

→  A megújuló energiaforrásra való átállás nem releváns

→  Túl bonyolultnak tűnik az energiaközösség létrehozásának folyamata.

→  Rossz tapasztalatok a közösségi projektekkel kapcsolatban.

→  Nincs bizalom a projektet előrevivő személy(ek)ben.

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba a szépkorú befektetőkkel?

Hogyan éred el a szépkorú befektetőket?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A szépkorú befektetők eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Személyes kapcsolatfelvétel

→  Újságokban való megjelenés

→  Szórólapok

Hol éred el a szépkorú befektetőket?

→  Helyi / regionális rendezvényeken

→  Bio- vagy termelői piacokon

→  Sporttevékenységek idősebb résztvevők számára

→  Szépkorúak egyesületei

→  Szenior klubok

→  Aktív nyugdíjascsoportok

→  Törzsasztalok

→  Kávézók

→  Kulturális események (színház, opera, múzeumok)

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan érd el az aktív felhasználókat? és Hogyan érd el a befektetőket?

Utoljára frissítve szeptember 14, 2022

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem