• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Kis- és középvállalkozások (kkv-k)

Kis- és középvállalkozások (kkv-k)


  • Jellemzők:
    A gazdasági szempontokra és egyes esetekben a „zöld” imázsra összpontosítanak.
  • Potenciális szerep:
    aktív felhasználók, befektetők
  • Pénzügyi helyzet:
    kevés pénz maradt – sok pénz maradt
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek

Kommunikációs üzenetek

A kkv-k eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet a kis- és középvállalkozások megszólításában.

✓  A befektetése megtérül; biztos megtérülésre számíthat.

✓  Javítson a megítélésén és vonzzon új ügyfélcsoportokat!

✓  Az energiaközösségek új üzleti lehetőségeket nyitnak meg.

✓  Az energiaközösségek profitálnak a heterogén fogyasztói struktúrából. Míg a magánháztartásoknak esténként és hétvégén van a legtöbb energiára szükségük, addig a kkv-nak inkább munkanapokon. Ön profitálhat abból, hogy egy olyan közösség tagja, amelyben különböző érdekeltek (magánháztartások, gazdák, stb.) vannak.

✓  Függetlenebbé válhat az energiaár-ingadozásoktól.

✓  A közös munka nagyszerűen működik. Sok munkát leveszünk a válláróé, de még mindig élvezheti az összes előnyt.

✓  Példakép lehet munkatársai és partnerei számára.

✓  Teremtsen fenntartható munkahelyeket a régióban, és növelje a vásárlóerőt a térségében!

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  Információk arról, hogy mindez nagy idő- és személyi ráfordítást igényel

A kkv-kről

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A kis- és középvállalkozások (pl. kis pékségek, közepes méretű asztalosműhelyek, fodrászatok, tejüzemek, vízvezeték- és villanyszerelők, informatikai cégek, orvosi rendelők) aggódhatnak a környezetvédelem miatt, de elsődleges céljuk a sikeres üzletmenet és a jövőbiztos vállalat szerepének betöltése. Az energiaárak a teljes termelési költségekben lényeges tényezőt jelentenek, ezért az energiaköltségek csökkentése és az energiaárak ingadozásától való függetlenség elengedhetetlen a nyereséges üzletmenet biztosításához. A beruházásokról szóló kommunikációnak ki kell emelnie azok jövedelmezőségét.

A zöld energiához való viszonyulás

Sok kkv rendelkezik anyagi erőforrással a beruházáshoz, de fő motivációjuk nem feltétlenül a zöld energia vagy az energiahatékonysági intézkedések finanszírozása. Az ilyen beruházások környezetvédelmi szempontjai azonban javíthatják a megítélésüket és új ügyfélcsoportokat vonzhatnak.

Nyitottság az új technológiával szemben

A műszaki affinitás nagymértékben függ a kkv-k típusától és alkalmazottaitól. A műszaki kkv-k tudása felhasználható az energiaközösségedben. Létfontosságú azonban, hogy komolyan vedd más kkv-k esetleges félelmeit és aggodalmait az új technológiákkal kapcsolatban, és tájékoztasd őket arról, hogy az energiaközösségekben való aktív részvételhez nem szükséges műszaki szakértelem.

Közösségi szellem

A zöld projektekbe történő befektetésen és a hozzá kapcsolódó reklámhatáson keresztül történő társadalmi elismerés kritikus előny lehet e célcsoport számára. Ily módon pozícionálhatják magukat a konkurens kkv-kkal szemben, és több ügyfelet vonzhatnak. A regionális értékteremtés is fontos lehet; elvégre sok kkv sikere a regionális vásárlóerőtől függ.

A kkv-k továbbá motiválhatják alkalmazottaikat, hogy aktívan részt vegyenek a megújuló energiával kapcsolatos projektekben. Ez további motivációt jelenthet a jó csapatszellem kialakításához. Kapcsolatba léphetnek és együttműködhetnek más kkv-kkal (partnerekkel). Ily módon hozzájárulnak partnereik, alkalmazottaik és ügyfeleik tudatosságának növeléséhez.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Nem egyértelmű profit / előny (nincs üzleti érv egy kkv számára)

→  A mindennapi üzletmenet mellett további projektekhez szükséges személyzet hiánya

→  A téma iránti érdeklődés hiánya és az előnyök megértésének hiánya

Érintkezési pontok:
Hogyan léphetünk kapcsolatba kkv-kkal?

Hogyan éred el a kkv-kat?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A kkv-k tájékoztatása érdekében az alábbi intézkedések segíthetnek:

→  Tájékoztatók

→  Prezentációk

→  Személyes kapcsolatfelvétel

Hol éred el a kkv-kat?

→  A kkv-k telephelyén

→  Regionális / helyi rendezvényeken

→  Helyi üzleti csoportok eseményein / találkozóin

→  Konferenciák és vásárok

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal:
Hogyan érd el a befektetőket? és Hogyan érd el az aktív felhasználókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem