• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Hagyományos és biogazdák

Hagyományos és biogazdák


  • Jellemzők:
    A vállalkozásukra és – biogazdálkodók esetében – a zöld marketingre összpontosítanak; rendelkeznek kihasználatlan erőforrásokkal (tetőfelület, biomassza, stb.), amelyeket nyereségesen akarnak hasznosítani.
  • Potenciális szerep:
    aktív felhasználók, befektetők
  • Életkor:
    25 – 60 év
  • Anyagi helyzet:
    kevés – sok pénz maradt
  • Helyszín:
    vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    2 – 6 fő

Kommunikációs üzenetek

A gazdák eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet a gazdák elérésében.

✓  Az energiaközösségek új üzleti lehetőségeket nyitnak meg: használja kiaknázatlan erőforrásait (tetőterek, biomassza), hogy fenntartható nyereséget termeljen!

✓  A befektetése megtérül; jó és fenntartható befektetés lesz.

✓  Javul a megítélése.

✓  Teremtsen fenntartható munkahelyeket a régióban, és növelje a vásárlóerőt a térségében!

✓  A közös munka nagyszerűen működik. Sok munkát leveszünk a válláróé, de még mindig élvezheti az összes előnyt.

✓  Az energiaközösségek profitálnak a heterogén fogyasztói struktúrából. Míg a magánháztartásoknak esténként és hétvégén van a legtöbb energiára szükségük, addig önöknek leginkább munkanapokon. Ön profitálhat abból, hogy egy közösségben különböző érdekeltek (magánháztartások, kkv-k stb.) vannak.

✓  Függetlenebbé válhat az energiaár-ingadozásoktól.

✓  [Az agrivoltaika helyzetétől és szabályozásától függően:] Csatlakozzon az ökológiai gazdálkodás második generációjához agrivoltaika alkalmazásával, ahol a talaj védelmét a napelemes panelek biztosítják. Szüreteljen kétszeresen!

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  A szomszédokkal/szomszédos gazdálkodókkal való potenciális konfliktusokra utaló megjegyzések

→  Információk arról, hogy mindez nagy idő- és személyi ráfordítást igényel

A gazdákról

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A gazdák egy vállalkozást működtetnek; beruházásaiknak nyereségesnek kell lenniük. A beruházásotokat ezért kiegészítő jövedelemszerzési lehetőségként kell bemutatni. Nekik is vannak kihasználatlan erőforrásaik (pl. tetőfelület, biomassza stb.), amelyekből profitot tudnak termelni. Másrészt az általuk megművelt földből élnek, így a környezeti előnyök motiválhatják őket arra, hogy aktívak legyenek, amennyiben a beruházás nem jelent anyagi veszteséget.

A zöld energiához való viszonyulás

A biogazdák természetesen érdeklődnek a zöld energia és a fenntarthatóság iránt, és szeretnének hozzájárulni, ha ez pénzügyileg megvalósítható és jövedelmező. Ismeretekkel rendelkeznek a megújuló energiákról és a fenntarthatóságról.  A zöldenergia-projektek bővíthetik üzleti tevékenységüket (biotermékek és zöldenergia).

A hagyományos nagyüzemi gazdák nagy termelési volumenre és értékesítési nyereségre törekszenek. Nem motiváltak arra, hogy változtassanak a viselkedésükön; inkább megtartanák a dolgokat úgy, ahogy vannak. A zöld energia számukra mellékes téma.

Nyitottság az új technológiával szemben

A gazdák esetében a technológiai nyitottság témája gyakran generációk kérdése. Mindkét csoport általában rendelkezik alapvető technológiai ismeretekkel. Míg a fiatalabb, zöld szemléletű gazdák általában nyitottak és hozzászoktak az intelligens technológiákhoz, az idősebb generáció inkább idegenkedik tőlük. Itt létfontosságú, hogy komolyan vegyük az új technológiákkal kapcsolatos félelmeket és aggodalmakat, és tájékoztassuk a gazdákat arról, hogy az energiaközösségekben való aktív részvételhez nem szükséges technikai tudás.

Közösségi szellem

A közösséghez való hozzájárulás jelentős motivációt jelent azon gazdálkodók számára, akik helyi/regionális szinten értékesítik termékeiket. Ezek a gazdálkodók gyakran már rendelkeznek tapasztalatokkal a közösségi tevékenységek terén. A közösségi projektekben való részvétel marketingstratégiájuk része lehet.

Az ipari méretű gazdálkodók számára a közösségi tevékenységekben való részvételük nem olyan fontos kérdés. Ők tevékenységüket kifejezetten üzletnek tekintik.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Nem világos, milyen előnyökkel jár / profitot hoz

→  Nincsenek a környéken olyan jó gyakorlatok, sikersztorik, amelyek bizonyítják az üzleti érveket.

→  Időhiány

Érintkezési pontok:
Hogyan léphetünk kapcsolatba a gazdákkal?

Hogyan éred el a gazdákat?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! A gazdák eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→   Személyes kapcsolatfelvétel

→  Önkormányzati / helyi újságok, gazdáknak szóló szaklapok

→  Prezentációk

→  Tájékoztatók

Hol éred el a gazdákat?

→  A gazdák találkozóhelyén, a helyi kocsmákban

→  Helyi és regionális rendezvényeken (őszi, tavaszi fesztiválok)

→  Mezőgazdasági termelőknek szóló rendezvények (pl. mezőgazdasági versenyek, mezőgazdasági jellegű vásárok, pl. gépekkel kapcsolatos vásárok).

→  Gazdaszövetségek

→  A mezőgazdasági termelők közösségi médiacsoportjai (ha vannak)

→  Mezőgazdasági szakképzési intézmények

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a két célcsoporttal:
Hogyan érd el a multiplikátorokat? és Hogyan érd el az aktív felhasználókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem