• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Fiatal generáció – diákok

Fiatal generáció – diákok


  • Jellemzők:
    Van szabadidejük, de nincs jövedelmük; rávehetik a szüleiket, hogy csatlakozzanak.
  • Potenciális szerep:
    multiplikátorok
  • Életkor:
    10 – 18 év
  • Anyagi helyzet:
    nincs rendelkezésre álló pénze
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek
  • Háztartás mérete:
    3 – 5 fő

Kommunikációs üzenetek

A diákok eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet a diákok elérésében.

A tanulók különböző háttérrel rendelkeznek, így ennek megfelelően különböző stratégiákat kell alkalmaznod (egyeseknél a család számára nyújtott előnyökre, másoknál az éghajlatvédelemre kell összpontosítani).

✓  Győzd meg a családodat, hogy csatlakozzon egy energiaközösséghez!

✓  Példát adhatsz az osztálytársaidnak.

✓  Többet megtudhatsz a megújuló technológiákról és azok környezeti előnyeiről.

✓  A projektre fordított időd az éghajlatvédelemre fordított idő.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  Felesleges a pénzügyi előnyökre összpontosítani, mivel a gyerekek nem tudnak befektetni.

→  Leereszkedő, tiszteletlen megjegyzések, amelyek a gyerekekről alkotott sztereotip képen alapulnak.

→  Menőnek vagy viccesnek szánt kampányok, amelyeket nem ellenőriztek diákokkal.

A diákokról

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A diákokat általában inkább a zöld energiaellátás gondolata győzi meg, mint a pénzügyi megtérülési lehetőségek. Mindazonáltal azt kell kommunikálni, hogy az energiaközösségben való részvétel anyagilag megtérül, vagy legalábbis nem jelent anyagi veszteséget, különben nehéz lenne meggyőzni a szüleiket.

A zöld energiához való viszonyulás

Jól ismerik a legfontosabb környezeti problémákat és megértik azok okait. Általában jobban tájékozottak, mint szüleik, és úgy vélik, hogy a felnőtteknek sokkal többet kellene tenniük az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében. Ezért hajlandóak motiválni szüleiket, hogy vegyenek részt a zöld energia projektekben (fogyasztóként és aktív felhasználóként). Ezen túlmenően képesek felhívni a figyelmet a környezetvédelmi kérdésekre, és közvetíteni a közösségi energia előnyeit a családjukban.

Nyitottság az új technológiával szemben

A fiatal generáció, mint digitális bennszülöttek, érdeklődik a legújabb technológiák iránt, és szívesen megérti azok működését. Ahhoz azonban, hogy meggyőzzék szüleiket, tudatosítani kell bennük, hogy a részvételhez nem szükséges a technikai kérdésekkel való foglalkozás.

Közösségi szellem

A tanulók az iskolán és az iskolán kívüli tevékenységeken keresztül jó helyi kapcsolatokkal rendelkeznek. Sokan közülük már most is aktívan részt vesznek környezetvédelmi kezdeményezésekben. Nyitottak az új kapcsolatok kialakítására és a másoktól való tanulásra. A tanulók pozitívan gondolkodnak és megoldás-orientáltak. Emellett hisznek abban, hogy változtatni tudnak a dolgokon, ezért a vonatkozó tények elmagyarázásával meg akarják győzni a szüleiket, hogy legyenek aktívak.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Anyagi függés a szülőktől, és még nincs saját jövedelem.

Érintkezési pontok:
Hogyan léphetünk kapcsolatba a diákokkal?

Hogyan éred el a diákokat?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat!  A tanulók tájékoztatásában a következő intézkedések segíthetnek:

→  Tájékoztatók (ha az osztályban beszélnek a témáról)

→  Közösségi média (pl. Instagram, TikTok vagy Snapchat)

→  Prezentációk

Hol éred el a diákokat?

→  Helyi / regionális rendezvényeken

→  Iskolákban, beleértve az iskolán kívüli tevékenységeket (pl. hirdetőtáblák, prezentációk, oktatási játékok az osztályban, együttműködés az iskolával, például közös kirándulás szervezésében).

→  Szupermarketekben az iskolák közelében (tanítás előtt és ebédszünetben, nagyon korlátozott ideig)

→  Diákoknak szóló rendezvényeken

→  Környezetvédelmi mozgalmakban és kezdeményezéseken

→  Klubokban (pl. sport, zene)

→  Nyilvános uszodákban, nyilvános sportpályákon (pl. kosárlabdapályák, focipályák)

→  Parkokban és játszótereken

→  Mozikban

→  Oktatási programokon (pl. korrepetáló intézmények)

Ne feledd: Amikor diákok körében szeretnél toborozni, többnyire kiskorúakat szólítasz meg. Először mindig az iskola vezetőségével vedd fel a kapcsolatot, és csak utána szólítsd meg őket.

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan léphetsz kapcsolatba ezzel a célcsoporttal:
Hogyan érd el a multiplikátorokat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem