• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Fiatal generáció – egyetemisták és gyakornokok

Fiatal generáció – egyetemisták és gyakornokok


  • Jellemzők:
    Nagyfokú környezettudatossággal, szabadidővel, de csak szerény anyagi forrásokkal rendelkeznek.
  • Potenciális szerep:
    fogyasztók, multiplikátorok
  • Életkor:
    16 – 28 év
  • Anyagi helyzet:
    nincs pénze
  • Helyszín:
    inkább városi területek
  • Háztartás mérete:
    1 – 6 fő

Kommunikációs üzenetek

Az egyetemisták és gyakornokok eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet az egyetemisták és gyakornokok elérésében.

✓  Te is részese lehetsz egy energiaközösségnek anélkül, hogy anyagilag hozzájárulnál a létrejöttéhez.

✓  Motiváld a családodat, hogy csatlakozzon egy energiaközösséghez!

✓  Tudj meg többet a megújuló technológiákról első kézből!

✓  A projektre fordított időd az éghajlatvédelemre fordított idő.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  Felesleges a pénzügyi előnyökre összpontosítani, mivel ők nem tudnak befektetni.

Az egyetemistákról és gyakornokokról

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

A fiatal generáció tisztában van a környezeti helyzettel, és nagyon aggódik a jövőért. Ennek eredményeként hajlandóak és képesek arra, hogy a kortárscsoportjukban (szobatársak, barátok) másokat is motiváljanak a közös cselekvésben való részvételre (inkább fogyasztóként, mint befektetőként, mivel a pénzügyi megfontolások általában háttérbe szorulnak). Emellett családjukban is képesek felhívni a figyelmet a környezetvédelmi kérdésekre és a közösségi energiahatékonyságra. A szüleiket is motiválhatják arra, hogy aktívak legyenek és befektessenek.

A zöld energiához való viszonyulás

Az egyetemisták és a gyakornokok általában nagy jelentőséget tulajdonítanak a zöld energiának. Sőt, kötelességüknek tekintik, hogy aktívak legyenek, és tegyenek valamit a saját jövőjükért. Lelkesen lépnek fel.

Nyitottság az új technológiával szemben

A fiatal generáció mint digitális bennszülöttek nem félnek elfogadni a legújabb technológiákat, és szívesen megértik azok működését. Bár az energiaközösségekben való aktív részvétel során nem szükséges technikai kérdésekkel foglalkozni, a nekik szánt kommunikációs anyagoknak lehetőséget kell nyújtaniuk ezek részletes megismerésére.

Közösségi szellem

A fiatal generáció tevékenységei, tanulmányai, képzései stb. révén jól kapcsolódik a helyi közösséghez. Lehet, hogy már aktívan részt vesznek kezdeményezésekben, például a Fridays for Future mozgalomban. Nyitottak az új kapcsolatok kialakítására, a proaktív hálózatépítésre, valamint az új tevékenységekbe és érdekes projektekbe való bekapcsolódásra. A közösségi energiát úgy lehet nekik bemutatni, mint egy új lehetőséget, hogy új, hasonlóan gondolkodó emberekkel találkozzanak.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→   Anyagi függés a szülőktől, és még nincs saját jövedelmük.

Érintkezési pontok: Hogyan léphetünk kapcsolatba az egyetemistákkal és a gyakornokokkal?

Hogyan éred el az egyetemistákat és a gyakornokokat?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! Az egyetemisták és a gyakornokok konkrét tájékoztatásában az alábbi intézkedések segíthetnek:

→  Tájékoztatók

→  Közösségi média (pl. Facebook vagy Instagram)

→  Prezentációk

Hol éred el az egyetemistákat és gyakornokokat?

→  Helyi / regionális rendezvényeken

→  Egyetemisták számára készült rendezvényeken (állíts fel info-pultot)

→  Környezetvédelmi mozgalmak demonstrációin (pl. Fridays for Future)

→  Klubokban és egyesületekben (sport, zene, klímaigazságosság, fiatalok, stb.)

→  Egyetemeken (információszerzés a témáról, előadások)

→  Könyvtárakban

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a két célcsoporttal:
Hogyan érd el a fogyasztókat? és Hogyan érd el a multiplikátorokat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem