• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Politikusok

Politikusok


  • Jellemzők:
    Megbízható véleményvezérek és befolyásos érdekeltek a közösségükben; sok ember részvételét tudják biztosítani.
  • Potenciális szerep:
    multiplikátorok
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek

Kommunikációs üzenetek

A politikusok eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet a politikusok megszólításában.

✓  A befektetés megtérül a polgárok számára.

✓  Javítsa megítélését, mint úttörő és innovációs vezető! Legyen példakép a közössége számára!

✓  A tiszta energiába való befektetés a jobb életkörülményekbe való befektetést és a helyi munkahelyteremtést jelenti.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  A politikai meggyőződésükkel ellentétes üzenetek

A politikusokról

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

Politikai beállítottságuktól függően a pénzügyi szempontokra vagy a környezetvédelemre összpontosítanak. Ami közös bennük, az az, hogy mindannyian szeretnék, ha újraválasztanák őket. A helyi értékteremtés, a polgárok számára nyújtott hozzáadott érték és a beruházás megtérülése tehát fontos tényezők. A beruházásokat úgy kell bemutatni, mint amelyek jövedelmezőek az önkormányzati költségvetés számára vagy hasznosak a helyi környezet számára, vagy mindkettő.

A zöld energiához való viszonyulás

A politikusok zöld energiához való hozzáállása nagyban függ az adott személytől és a pártja célkitűzéseitől. Mindazonáltal sok helyi politikus pártokon átívelően dolgozik, és motivált a helyi környezet javításában. Tudatosítani kell bennük, hogy a közösségi energiaprojektek javíthatják megítélésüket és új potenciális szavazókat vonzhatnak.

Nyitottság az új technológiával szemben

Az új technológiákhoz való viszonyulásuk éppoly változatos, mint a zöld energiához való hozzáállásuk. Tekintettel azonban a politikusok mint multiplikátorok és véleményformálók fontosságára, elengedhetetlen, hogy meggyőzzük őket arról, hogy a technikai tudás nem előfeltétele a részvételnek. A közösségi energiaprojektek tényleges működésére vonatkozó legjobb gyakorlatok példái segíthetnek nekik abban, hogy a lakosságot, a választóikat a részvételre ösztönözzék.

Közösségi szellem

A közösségi szellem határozza meg a politikusok munkáját. Konszenzust kell találniuk és együtt kell működniük más demokratikus pártokkal. Meg kell felelniük az állampolgárok elvárásainak, és közel kell állniuk hozzájuk. Mindez erősíti őket, amikor sok embert kell meggyőzniük arról, hogy vegyenek részt a közösségi projektekben. Másfelől minden sikeres projekt, amelyet támogatnak, segíti politikai kampányukat.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  Versengő politikai megközelítések

→  Magas kockázatkerülés, félelem a projekt kudarcától

→  A nyilvánosság támogatásának feltételezett hiánya (közvélemény)

Kapcsolódási pont:
Hogyan léphetünk kapcsolatba a politikusokkal?

Hogyan éred el a politikusokat?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! Az egyesületek és a civil szervezetek eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Szórólapok

→  Személyes kapcsolatfelvétel

Hol éred el a politikusokat?

→  Helyi / regionális rendezvényeken

→  Önkormányzati testületi üléseken

→  Választási kampányrendezvényen

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a célcsoporttal: Hogyan éred el a multiplikátorokat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem