• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Közösségi energia
Tudástér

A SHAREs projekt magyar tudástere

  • Gyűjts ötleteket!
    • Hírek
    • Sikersztorik
    • Videók
    • Nézz körül itthon és külföldön!
  • Gyűjts információkat!
    • Projektkoncepciók
    • Finanszírozás
    • Jogszabályok
    • Fogalomtár
    • GYIK
  • Készülj fel!
    • Eszközök
      • 💡Hazai segédeszközök gyűjteménye
      • 💡Nemzetközi segédeszközök gyűjteménye
    • Döntéshozói mátrix
    • Fotóalbum
  • Szerezz tagokat!
    • Célcsoport profilok
    • Tagtípusok
    • Üzenetek
    • Kommunikációs tevékenységek
    • Szerkeszthető sablonok
  • Lépj a tettek mezejére!
    • Hogyan kezdj hozzá?
    • Határozd meg a projektedet!
    • Lépj kapcsolatba velünk!
  • Show Search
Hide Search
Főoldal/Célcsoport profilok/Egyesületek és civil szervezetek

Egyesületek és civil szervezetek


  • Jellemzők:
    Megbízhatóak és jó kapcsolatokkal rendelkeznek a közösségben; nagyon erős közösségi szellemmel és kihasználatlan erőforrásokkal (pl. tető) rendelkeznek.
  • Potenciális szerep:
    multiplikátorok, aktív felhasználók
  • Pénzügyi helyzet:
    semennyi – egy kis pénz maradt
  • Helyszín:
    városi és vidéki területek

Kommunikációs üzenetek

Az egyesületek és a civil szervezetek eléréséhez szükséges legfontosabb üzenetek

Bár számos kulcsüzenet minden célcsoportra vonatkozik, van néhány olyan speciális üzenet is, amely segíthet az egyesületek és a civil szervezetek megszólításában.

✓  Nektek van kapcsolati hálótok és saját tetőfelölet; ha részt vesztek, valóban változást érhettek el.

✓  Az energiaközösségek profitálnak a heterogén fogyasztói struktúrából. Míg a magánháztartásoknak esténként és hétvégén van a legtöbb energiára szükségük, addig a ti egyesületeteknek munkanapokon lehet rá szüksége. Profitálhattok abból, hogy egy energiaközösségben különböző érdekeltek (magánháztartások, gazdálkodók, kkv-k stb.) vannak jelen.

✓  A közös munka nagyszerűen működik. Sok munkát leveszünk rólatok, de ettől még élvezhetitek az összes előnyt.

✓  Nektek köszönhetően a közösség több regionális munkahelyet, nagyobb energiaellátási biztonságot és alacsonyabb energiaköltségeket élvezhet. Ti teszitek a közösséget jobb hellyé.

✓  Javítsatok a rólatok kialakult képen és vonzzatok új tagokat!

✓  Erősítsétek meg úttörő és innovációs vezető pozíciótokat!

✓  Fektessetek jó és fenntartható célokba!

✓  Példaképei lehettek a tagjaitok számára.

Kerüld ezeket az üzeneteket

→  Túlságosan bonyolult kijelentések

→  Nem egyértelmű információk a költségekről

→  Információk arról, hogy mindez nagy idő- és személyi ráfordítást igényel

→  Kritikus megjegyzések a közpénzek felhasználásával kapcsolatban és az időbeli ráfordításuk figyelmen kívül hagyása

Az egyesületekről és civil szervezetekről

Pénzügyi megtérülés kontra környezetvédelmi szempontok

Az egyesületek és civil szervezetek (pl. önkéntes tűzoltóságok, vadászklubok, kulturális egyesületek, sportklubok, vallási intézmények, környezetvédelmi civil szervezetek) tevékenységei nem a nyereségen alapulnak, ezért a pénzügyi előnyök nem annyira fontosak a számukra. Mivel azonban általában korlátozott pénzügyi forrásokkal rendelkeznek, igen hasznos a tevékenységük támogatásához szükséges többletbevétel megteremtése és az energiaszámlák csökkentése a közösségi energiával. Amikor azokkal kommunikálsz, akiknek releváns egyesületi céljuk van, a környezetvédelmi kérdéseket is hangsúlyoznod kell.

A zöld energiához való viszonyulás

Az egyesületek és a civil szervezetek hozzáállása a zöld energiához nagyban függ az egyesület típusától és az érintett személyektől. Egyesek közülük még a fenntartható energiával kapcsolatos speciális szakértelemmel is rendelkeznek (pl. környezetvédelmi civil szervezetek). Általánosságban azonban mindannyiukat az motiválja, hogy pozitív hatást gyakoroljanak a helyi környezetükre. Tudatosítani kell bennük, hogy a közösségi energiaprojektek javíthatják megítélésüket és új tagokat vonzhatnak.

Nyitottság az új technológiával szemben

Az egyesületek és a civil szervezetek tagsági struktúrája általában meglehetősen heterogén. Bár lehetnek olyanok, akik félnek az új technológiáktól, mindig vannak olyanok is, akik értenek a technikai dolgokhoz. A kommunikációs anyagokat mindkét csoporthoz kell igazítani.

Közösségi szellem

Az egyesületeket és egyes esetekben a civil szervezeteket mindenekelőtt az jellemzi, hogy tagjaik önkéntes alapon tevékenykedik a közösség javára. A közösségi szellem ezért minden bizonnyal hangsúlyosabb, mint más csoportokban. Az egyesületek és a civil szervezetek aktívak a közösségükben, és széles körű kapcsolati háló áll rendelkezésükre. Tevékenységeik révén javítják a társadalmi interakciókat, például azzal, hogy gyakran szerveznek helyi rendezvényeket. Mivel a tevékenységük önkéntes munkán alapul, mindig keresnek új aktív tagokat. A közösségi energiaprojektek ezért hasznos eszközt jelenthetnek számukra, hogy még intenzívebben ápolják kapcsolataikat és új tagokat nyerjenek.

Kihívások: az energiaközösségekben/energia akciócsoportokban való részvétel elmaradásának lehetséges okai

→  A téma iránti érdeklődés hiánya az egymással versengő prioritások miatt.

→  Pénzügyi és humán erőforrások hiánya az önkéntesekre és adományokra való támaszkodás miatt.

→  Bizonytalan profit / bizonytalan előnyök.

Érintkezési pontok:
Hogyan léphetünk kapcsolatba egyesületekkel
és civil szervezetekkel?

Hogyan éred el az egyesületeket és civil szervezeteket?

Ha szeretnéd megtudni, hogyan motiválhatod a közösségedet, tekintsd meg részletes útmutatónkat és szerkeszthető sablonjainkat! Az egyesületek és a civil szervezetek eléréséhez és tájékoztatásához kifejezetten ezek a tevékenységek nyújthatnak segítséget:

→  Személyes kapcsolatfelvétel

→  Prezentációk helyi rendezvényeken

Hol éred el az egyesületeket és civil szervezeteket?

→  Egyesületek és civil szervezetek által szervezett rendezvényeken

→  Regionális / helyi rendezvényeken

→  Tagokon keresztüli kapcsolatfelvétel

Részletes útmutatót találsz arról, hogyan lépj kapcsolatba ezzel a két célcsoporttal:
Hogyan érd el a multiplikátorokat? és Hogyan érd el az aktív felhasználókat?

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • A projektről
  • Kapcsolat
  • Impresszum és felelősségvállalás
  • Adatvédelem